In today’s world political communication constitutes one of the pillars of political practice. Research will be conducted within this field on the quality of procedures and instruments of political communication. These include the processes shaping political preferences, political marketing, political surveys as well as two-way communication employing modern electronic media.
Political Communication – Library
+-Scientific Articles
- Olgierd Annusewicz, Celebrytyzacja polityczna, Studia Politologiczne vol. 20
- Olgierd Annusewicz, Funkcje komunikowania politycznego w Internecie, Studia Politologiczne vol. 14
- Olgierd Annusewicz, Kreowanie wizerunku polityka w sytuacji konfliktu politycznego na przykładzie debat przedwyborczych 2007 roku, Studia Politologiczne vol. 16
- Olgierd Annusewicz, Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym, Studia Politologiczne vol. 25
- Olgierd Annusewicz, Marketing polityczny – pytania i kontrowersje, [w:] Pietrzyk-Zieniewicz E. (red.), Scena polityczna i media, Warszawa 2004
- Olgierd Annusewicz, Polityczne public relations, Studia Politologiczne vol. 9
- Olgierd Annusewicz, Polskie kampanie wyborcze 1989–2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, Studia politologiczne vol. 22
- Elena Brodovskaya, Anna Dombrovskaya, Behavior on the Internet of Poles and Russians, Studia Politologiczne vol. 40
- Bartłomiej Biskup, Narzędzia kampanii wyborczych w warunkach transformacji, Studia Politologiczne vol. 10
- Barłomiej Biskup, Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, Studia Politologiczne vol. 16
- Monika Brenner, Zjawisko personalizacji polityki, Studia Politologiczne vol. 16
- Karolina Churska-Nowak, Rozwój marketingu politycznego w Polsce – proces komercjalizacji polityki, [w:] Churska-Nowak K, Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych, Poznań 2010
- Andrzej Czajowski, Polityczność działań dziennikarza w świetle teorii konfliktu społecznego, Studia Politologiczne vol. 37
- Bogusława Dobek-Ostrowska, Paweł Baranowski, Witryny internetowe kandydatów jako narzędzie komunikowania wyborczego w kampanii parlamentarnej w 2011 roku, Studia Politologiczne vol. 24
- Sebastian Drobczyński, Przyczyny klęsk wyborczych – błędy popełniane podczas organizacji i prowadzenia kampanii wyborczych w Polsce, [w:] Churska-Nowak K., Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych, Poznań 2010
- Janina Fras, O pojmowaniu infotainmentu i nadmiernej rozrywkowości mediów masowych we współczesnym medioznawstwie, Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 1/2013
- Jan Garlicki, Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, Studia Politologiczne vol. 16
- Jan Garlicki, Daniel Mider, Wykorzystanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, Studia Politologiczne vol. 25
- Maria Gmerek, Obraz polityki w dziennikach wielkiej czwórki. Fragment badań, Studia nad dziennikarstwem
- Agnieszka Hess, Mediatyzacja lokalnej komunikacji politycznej i strategie partyjne w kontekście samorządowych kampanii wyborczych [w:] Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce
- Karol B. Janowski, Media. Między misją a rzecznictwem interesów, Przegląd Politologiczny nr 4/2013
- Marek Jeziński, Teoria w praktyce czy praktyka w teorii? O metodologicznych aspektach badań nad marketingiem politycznym, Studia Politologiczne vol. 24
- Mariusz Kolczyński, Strategia wysokiego ryzyka – wyborczy rebranding Jarosława Kaczyńskiego, Studia Politologiczne vol. 19
- Krzysztof Kowalczyk, Uwarunkowania, strategia i taktyka kampanii Bronisława Komorowskiego w wyborach prezydenckich 2010 r. w Polsce, Studia Politologiczne vol. 19
- Ryszard Kowalczyk, Miejsce i rola mediów lokalnych we współczesnym społeczeństwie informacyjnym (refleksje medioznawcze), Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 1/2011
- Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Strategie ocieplania i kontrolowania wizerunku polityka na przykładzie prezydenckiej kampanii wyborczej 2010, Studia Politologiczne vol. 19
- Agnieszka Łukasik-Turecka, Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r., Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 1/2013
- Wojciech Łukowski, Potencjały społeczności lokalnych w marketingu lokalnym, Studia Politologiczne vol. 16
- Ewa Marciniak, Komunikowanie polityczne w ujęciach interpretacyjnych, Studia Politologiczne vol. 25
- Ewa Marciniak, Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, Studia Politologiczne vol. 16
- Ewa Marciniak, Relacyjna teoria komunikacji a marketing relacji w polityce, Studia Politologiczne vol. 24
- Marek Mazur, Amerykanizacja polskich kampanii wyborczych?, [w:] Churska-Nowak K, Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych, Poznań 2010
- Marek Mazur, Agnieszka Hess, Upartyjnienie, mediatyzacja i profesjonalizacja samorządowych kampanii wyborczych [w:] A. Hess, M. Mazur (red.), Wybory samorządowe w mediach regionalnych, Katowice 2012
- Ewa Nowak, Koncepcja primingu w studiach nad komunikowaniem politycznym, Studia Medioznawcze nr 2 (49) 2012
- Tomasz Olczyk, My, oni i wirtualne światy telewizyjnej reklamy politycznej, Forum Artis Rhetoricae nr 3/2011
- Tomasz Olczyk, Teoria i praktyka celebrytyzacji politycznej. Celebryci polityczni w internetowych serwisach plotkarskich, Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 1/2013
- Piotr Pawełczyk, Rola rekwizytu w komunikowaniu politycznym, [w:] Churska-Nowak K. i Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2010
- Piotr Pawełczyk, Barbara Jankowiak, Cechy wizerunku politycznego a emocje w głosowaniu na Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego w wyborach prezydenckich w 2010 roku. Raport z badań postaw politycznych studentów, Przegląd Politologiczny nr 2/2013
- Ewa Pietrzyk-Zieniewicz, Kreacja wizerunku przywódcy politycznego (style argumentacji), Studia Politologiczne vol. 5
- Dorota Piontek, Kobiety w programach informacyjnych, Przegląd Politologiczny, nr 2/2011
- Dorota Piontek, Tabloidyzacja dyskursu politycznego w Polsce na przykładzie programów informacyjnych. Uwagi metodologiczne, [w:] Churska-Nowak K., Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2010
- Przemysław Potocki, Zjawisko personalizacji postrzegania rządu w Polsce w latach 1997-2007: wybrane aspekty, Zeszyty Naukowe ALMAMER Szkoła Wyższa Nr 2(64) 2011
- Dariusz Skrzypiński, Marketing w lokalnych kampaniach wyborczych: faktyczne czy deklarowane działania liderów, [w:] Churska-Nowak K, Drobczyński S. (red.), Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych, Poznań 2010
- Mariusz Sokołowski, Działalność prasowo-informacyjna instytucji publicznej na przykładzie polskiej policji, Studia Politologiczne vol. 34
- Grażyna Ulicka, Marketing polityczny a treści i postrzeganie polityki, Studia Politologiczne vol. 16
- Maria Urban, Mechanizmy legitymizacji przywódców politycznych w świetle teorii i praktyki marketingu politycznego, Studia Politologiczne vol. 5
- Andżelika Wardęga, Kampania przed kampanią, czyli przedwyborcze napinanie muskułów, Studia Politologiczne vol. 6
- Sylwia Wilkos, Asymetria rozwoju komunikacji i mechanizmów jej społecznej kontroli jako źródło upośledzenia procesu wyborczego w procesie transformacji ustrojowej w Polsce, Studia Politologiczne vol. 11
- Przemysław Żukiewicz, O komunikacji w procesie przywództwa politycznego, Lingua ac Communitas vol. 22